You are currently viewing نقش فرش در زیبایی خانه

نقش فرش در زیبایی خانه

فرش ها عنصری کلیدی در دکوراسیون هر خانه هستند، زیرا باعث گرما شدن کف خانه میشوند. و لوکس بودن و زیبایی شناسی مبلمان را برجسته می کنند. همچنین با کاهش صدا و عایق صدا، به ویژه با تنوع موجود، به گسترش فضای آسایش و آرامش در فضا کمک می کنند.فرش نقش بسیار مهمی در زیبایی خانه دارند.
فرش ها در اشکال، رنگ ها و الگوهایی وجود دارند که با سلیقه ها و سبک های مختلف همخوانی دارند. کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این باورند که فرش می تواند یک قطعه دکوراتیو مهم باشد. به خصوص اگر کیفیت مناسب و متناسب با شخصیت کلی خانه انتخاب شود. انتخاب فرش های مدرن شامل فرشهای نخی، پشمی و نقش های هندسی با مبلمان مدرن و شرقی و فرش ایرانی و قفقازی با مبلمان کلاسیک.

اما یکی از مشکلاتی که در هنگام کثیف شدن فرش ها به وجود میآید، این است که چطوری آنرا بشوریم یا لکه ای که بر روی آن وجود دارد را از بین ببریم. برای شستشوی هر چی بهتر فرش خود میتوانید با قالیشویی ونک تماس بگیرید. کارکنان این قالیشویی با حضور در منزل شما فرش مورد نظر را جمع آوری کرده و آنرا به سمت شرکت حمل و شستشو میدهند. و سپس به منزل شما می آورند.

نقش فرش در جذابیت خانه


با وجود پیشرفت تکنولوژی در صنعت فرش و تنوع طرح‌های آن که با قیمت‌های پایین ارائه می‌شود. فرش‌های شرقی با آنچه که بر جذابیت خانه می‌افزایند، ارزش مبلمان را بالا می‌برند که با وجود آن، بیشترین درخواست را دارد. قیمت بالا، به خصوص که تحت تأثیر عوامل زمان قرار نمی گیرد، بلکه ارزش آن با گذشت زمان افزایش می یابد. این نوع فرش از پشم خالص یا پنبه و ابریشم ساخته شده است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر رطوبت و آسیب می شود. و قیمت قطعه آن با توجه به اندازه و کیفیت کار در ساخت و طراحی تعیین می شود.

  جمع کردن موی حیوانات از روی فرش و مبل

قالیشویی ونک بهترین قالیشویی تهران با بیش از ۵۰ سال سابقه آماده ارائه خدمات قالیشویی ستارخان، قالیشویی جردن، قالیشویی سعادت آباد، قالیشویی شهرک غرب، قالیشویی غرب تهران، قالیشویی امیرآباد، قالیشویی گیشا، شستشوی فرش، رفوگری فرش، چرم دوزی فرش، رنگبرداری، شیرازه دوزی، ریشه بافی، رنگرزی و خدمات قالیشویی خوب به تمام مناطق تهران با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت می باشد.

نقش فرش در زیبایی خانه - قالیشویی ونک

طرح فرش

هر چه طراحی دقیق تر و جزئیات بیشتر و گره های زیاد باشد، ارزش مادی و زیبایی شناختی آن نیز بالاتر خواهد بود. فرش هایی که با کتیبه های هندسی مانند مربع و مثلث به آنها متصل شده اند طراحی شده اند. با در دسترس بودن انواع دیگر تحت سلطه گیاهان به ویژه انواع درختان مانند سرو، انار، بادام، گردو و گل رز و داستان علاوه بر مناظری که منعکس کننده یک امر خاص است. که همگی به مهارت و تجربه بالایی در کار نیاز دارند. علاوه بر فرش های کف، در اینجا قطعات کوچکی وجود دارد که می توان از آنها برای تزئین دیوارهای خانه استفاده کرد تا نقاشی های هنری شکل بگیرد که چشم ها را به خود جلب کند.

فرش ترکی

علاوه بر فرش های شرقی، انواع بسیار ارزشمند دیگری مانند ترکی وجود دارد که با رنگ‌های درخشان و زیبا و طبیعت تزیینی اسلیمی با کتیبه‌هایی به حروف عثمانی مشخص می‌شود. این فرشها از مجلل ترین انواع فرش ها در جهان به حساب می آیند. زیرا از ابریشم بافته شده اند و با خطوط نی و طلایی تزئین شده است.

  نحوه شستشوی فرش شگی و نکات مهم آن


فرش ایرانی


در حالی که فرش یا قالی ایرانی یکی از قدیمی ترین انواع فرش ها به حساب می آیند. به گرانی نیز شهرت دارند. زیرا با پشم، ابریشم و پنبه و تعداد گره ها از گران ترین فرش ها به شمار می روند. به یک میلیون گره می رسد و کتیبه های آن نشان دهنده تمدن ایرانی موزه ها، مساجد و کاخ ها است.

فرش قفقازی


فرش‌های قفقازی با پشم‌های رنگی مانند صورتی، آبی، سبز یا زرد بافته می‌شوند. و اغلب نمادهای هندسی مانند ستاره‌ها و مربع‌ها یا گل‌ها و حیوانات را در خود جای می‌دهند.

فرش های چینی


در مورد نقوش آرام و کلاسیک، که با رنگ های غنی و بافت استادانه خود متمایز می شوند و در سطح فرش قابل مشاهده است. این نوع فرش در فرش های چینی تجسم یافته اند. و بر پایه پشم مرغوب و باکیفیت است. تنها مشکل آن یعنی فرش چینی ها این است که با گذشت زمان درخشش و ارزش خود را از دست می دهد.

برای انتخاب فرش مناسب و پخش آن در خانه، اصول و تکنیک های خاصی وجود دارد که باید رعایت شود تا به نتیجه دلخواه برسد، البته علاوه بر سلیقه خاص صاحب خانه.

برای شستشوی هر چی بهتر فرش خود میتوانید با قالیشویی ونک تماس بگیرید. کارکنان این قالیشویی با حضور در منزل شما فرش مورد نظر را جمع آوری کرده و آنرا به شرکت حمل می کنند و پس از شستشو به منزل شما می آورند. برای آشنایی با نحوه شستشوی فرش شگی توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت قالیشویی ونک مطالعه کنید.

  شستشوی پتو و لحاف در قالیشویی

رفوگری فرش

واژه رفو گر یا در فرهنگ لغت به معنی، کسی که پارگی و زدگی فرش و جامه رفو می کند، می باشد رفوگر قالی نیز به کسی گفته می شود که معایب قالی را برطرف می کند رفو به معنی مرمت است و در این مبحث ممکن است

لکه برداری

لکه برداری از روی فرش یا قالیچه کار بسیار دشواری می باشد، قالیشویی ونک به ترین قالشویی در سطح تهران می باشد مخصوصا، قالیشویی ونک
پاک کردن لکه از روی فرش قبل از شروع کار باید فرایند پاکسازی لکه را از ناحیه کوچکی از پشت فرش امتحان کنید

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها